Fem tips

//dålig hy// 
Tänk på att byta örngott ofta, eftersom allt skräp hamnat på kudden. Använd ansikts produkter, men inte samma varje gång då hyn vänjer sig med produkterna och dom slutar fungera. Drick mycket vatten, bra för hyn och kroppen. 
//hår// 
Tvätta håret med schampo två gånger för att få bort alla gaser och annat först och andra gånger för att tvätta bort rester av gaserna och sen för att få det extra fresht. 
//hår skydd// 
Använd värme skydd för att hålla håret piggt och fint längre, värme skadar håret så mycket och det betyder att du måste klippa dig oftare för att topparna förstörs. 
//struktur// 
Har man mycket plugg och inte vet vad man ska börja med, börja med det som man kan göra klart först och sen börja arbeta med saker du eventuellt behöver läsa på mer. Skriv upp vad du behöver göra så ser man lätt vad man har gjort och behöver göra. (Jag tar mig mycket användning av påminnelser, finns redan på iPhone. Vet ej med andra mobiler) 
//jobbigt att vara glad//
Har man en jobbig period i livet och allt känns jobbigt, tänk på att det finns alltid folk som har det mycket värre. Försök att le, det sätter igång endorfinerna i kroppen och då blir man glad. Ha en dagbok där man skriver 3 saker som hat varit bra med den dagen, eller något du gjort bra. Eller prata med någon, många kan relatera till det du känner, som varit med om det själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag heter Julia Zentio. Jag är sexton år och bor i Eskilstuna. Jag gillar att vara med vänner, shoppa och fika. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag.

Jag finns också på:

-Instagram: juliazentio